Wij maken gebruik van cookies en andere verwante technologieën, zodat we uw ervaring op onze site kunnen verbeteren. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akooord met het gebruik van deze technologiën.

Ben jij opzoek naar een leuke nieuwe baan? Solliciteer dan op onze vacature werkplaatsplanner

Koga Signature Worldtraveller-S Rohloff

De WorldTraveller-S zet nieuwe maatstaven op het gebied van reisfietsen. Een naar eigen wens samen te stellen fiets waarmee je probleemloos de hele wereld over kunt.

Test en kies je KOGA Signature

Je droomfiets samenstellen is keuzes maken. Om je te helpen met die keuzes kun je een telefonische een afspraak maken. Je wordt dan geholpen door een fietsexpert met het samenstellen van jouw nieuwe KOGA.

Telefoonnummer: 038-4217378

Wat zeggen klanten over ons.

02-02-2024
Suzanne van der Boog
10-01-2024
Cor Tulp

Zelf uw Koga Signature samenstellen?

Dat kan! Ga naar de website van Koga Signature en configureer uw fiets. Komt u er niet uit of zijn er vragen over uw configuratie en/of mogelijkheden. Dan kunt u uw vraag per e-mail of telefoon stellen.

E-mail: info@fietsgoed.nl
Telefoonnummer: 038-4217378


Welk versnellingssysteem?


Naaf- of derailleurversnelling

Bij de keuze van het versnellingssysteem is het belangrijk om vooraf een aantal zaken op een rij te zetten. Naast het gebruikersdoeleinde kan ook je technische kennis, de onderhoudsvriendelijkheid of juist het versnellingsbereik een belangrijke rol spelen om voor een bepaald type versnellingssysteem te kiezen. Hieronder vind je de voor- en nadelen van de verschillende versnellingssystemen in ons aanbod.

Derailleurversnelling

Voordelen:

  • Goed toegankelijk voor onderhoud en afstelling
  • Bewezen systeem dat overal te repareren is
  • Laag gewicht

Nadelen:

  • Kwetsbaar door uitstekende derailleurs
  • Vuil- en onderhoudsgevoelig
  • Overlap in versnellingen
  • Het kiezen van de juiste versnelling vergt kennis en ervaring

Rohloff versnellingsnaaf

Voordelen:

  • Hoogwaardig en bewezen concept.
  • 14 mooi gespreide, goed bruikbare versnellingen met een groot bereik.
  • Eén draaishifter waarmee men onder kracht en bij stilstand kan schakelen.
  • Minimaal onderhoud; eens per 5.000km olie verversen.
  • Geschikt voor riemaandrijving.

Nadelen:

  • Vrij hoog gewicht achterwiel.
  • Frame met verstelbare patten of excentrisch bracket nodig.
  • Wiel uitbouwen bij lekke band wat omslachtiger.

 

Ketting of aandrijfriem?

Gates CenterTrack (CDX)

Door de populariteit van de naafversnellingssystemen en de positieve praktijkervaringen is de vraag naar de aandrijfriem de laatste jaren enorm gestegen.

KOGA Signature kiest voor de Gates CenterTrack riem

Deze riem is een doorontwikkeling van de Original (CDC) riem. De CDX-riem is 4mm breder dan de oude CDC-riem en heeft hierdoor een hogere treksterkte. Bij de CDX wordt modder en sneeuw in twee richtingen langs de tanden van de tandwielen weggeperst. De opstaande middenrand voorkomt het ophopen van vuil. Doordat de riem over de opstaande rand loopt kan deze er niet aflopen en is de riem makkelijker te monteren onderweg. Omdat de CDX tandbladen symmetrisch zijn, kunnen ze gedraaid worden wat de levensduur van het systeem ten goede komt.

Aandrijfriem

Voordelen:

  • Lange levensduur; drie tot vier keer zo lang als een normale ketting
  • Onderhoudsarm en geen smering benodigd
  • Geen rek van de riem
  • Laag gewicht

Nadelen:

  • Specifiek frame met deelbare achtervork benodigd
  • Alleen geschikt voor naafversnelling
  • Er kan een breuk ontstaan als de riem scherp gebogen of gevouwen wordt

Ketting

Voordelen:

  • Eenvoudig op lengte te maken
  • Overal verkrijgbaar

Nadelen:

  • Onderhoudsintensief
  • Onderhevig aan rek
  • Slijtagegevoelig

Velgrem of schijfrem?

Remmen

Het gebruik van schijfremmen heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen in het mountainbike segment, en zelfs in het race segment zorgen ze voor een revolutie. Kwalitatief hoogwaardige schijfremmen vormen een zeer goed alternatief voor een mechanische of hydraulische velgrem. Hierbij de voor- en nadelen van beide typen in een overzicht:

Schijfremmen

Voordelen:

  • Enorme en goed doseerbare remkracht
  • Remblokjes eenvoudig te wisselen
  • Een slinger in de velg is geen beperking
  • Geen slijtage van de velg

Nadelen:

  • Een verbogen schijf is een beperking

Velgremmen

Voordelen:

  • V-brake is eenvoudig zelf te onderhouden
  • Magura is zeer goed doseerbaar met weinig handkracht
  • Eenvoudige remblokwissel bij Magura

Nadelen:

  • Slijtage
  • V-brake is vuil- en onderhoudsgevoelig
  • Met een forse slinger in de velg kan niet doorgereden worden

 


Download Product Folder