Wij maken gebruik van cookies en andere verwante technologieën, zodat we uw ervaring op onze site kunnen verbeteren. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akooord met het gebruik van deze technologiën.
  • In prijs verlaagd

Specialized Epic Comp HT - M 2018

€ 2.499,00
€ 1.749,30 30% korting!
Inclusief belasting

Lighter, faster, better handling—the Epic Hardtail Comp Carbon is changing XC hardtails in a big way.

Maat: M

Bel ons voor de actuele voorraad op 038-4217378

Fietsmaat
FRAME FACT 10m, full carbon, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12x148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake
FORK Custom RockShox Reba RL, rebound adjust, Solo Air spring, tapered alloy crown/steerer, 15x110mm Maxle Stealth thru-axle, 90/100mm of travel, 51mm offset
STEM Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
HANDLEBARS
Specialized Flat Top, alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm
GRIPS
Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
FRONT BRAKE Shimano M506, hydraulic disc, resin pad, 180/160mm rotor
REAR BRAKE Shimano M506, hydraulic disc, resin pad, 160mm rotor
FRONT DERAILLEUR SRAM GX HD, 2×11, direct-mount, bottom pull
REAR DERAILLEUR
Shimano Deore XT M8000, Shadow Plus, SGS cage, 11-speed
SHIFT LEVERS
Shimano SLX M7000, 11-speed
CASSETTE Shimano SLX M7000, 11-speed, 11-42t
CHAIN SRAM PC-1110, 11-speed w/PowerLink
CRANKSET
RaceFace Aeffect, 6000-series alloy, 24mm spindle, 49mm chainline, 36/26T
BOTTOM BRACKET PF30
RIMS Roval Control, hookless alloy, 21mm inner width, 32h, tubeless ready
FRONT HUB
Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings,110x15mm thru-axle, 32h
REAR HUB Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
SPOKES DT Swiss Industry, stainless, 3x, 2.0"
FRONT TIRE
Fast Trak, Control casing, 29×2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready
REAR TIRE
Fast Trak, Control casing, 29×2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready
SADDLE
Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
SEATPOST Specialized, alloy, 2-bolt, 27.2mm
SEAT BINDER Specialized Alloy 31.8mm

Specialized Epic

Specialized | Epic mountainbike

Lichter. Slimmer. Sneller.
Snel en vlak, technisch en ruw, explosief en modderig - hoe het parcours er ook uit ziet, de Epic is de beste manier om het podium te bereiken.Wedstrijdparcoursen zijn de afgelopen jaren flink veranderd: Ze worden al maar technischer, steiler en uitdagender. Om er zeker van te zijn dat de nieuwe Epic ook over deze parcoursen nog steeds de beste manier is om het podium te bereiken, hebben het frame compleet opnieuw ontworpen: Rider-First Engineered™, een moderne XC geometrie en een vernieuwd Brain veersysteem.

epic-web-1280x720-detail0.jpg

Slimmer

Brain 2.0 is volledig opnieuw ontworpen. Het systeem is dichter op de achteras geplaatst en is voorzien van een nieuwe layout en verbeterde oliedoorstroming. Het resultaat? Consistentere demping en snellere, soepelere vering.

Lichter

Het Rider-First Engineered™ frame bespaart tot 525 gram*, zonder in te leveren op stijfheid. En ja, die gewichtsbesparing zit 'm puur in het frame (*Pro, Expert en Comp frames) - geen eenvoudig karwei.

Sneller

Een langere reach, minder steil balhoofd en voorvork met custom offset zorgen samen voor verbeterde stuureigenschappen. Klimmen, dalen, stabiliteit en vertrouwen; de fiets laat zich nog makkelijker over het parcours sturen.

Nieuw Frame

Een aangepaste geometrie is mooi meegenomen, maar we zijn een stuk verder gegaan: We hebben een frame ontwikkeld dat zich qua stijfheid-tot-gewichtsverhouding eenvoudig kan meten met de concurrentie, terwijl we het frame tot 525 gram lichter hebben gemaakt. Ja, je leest het goed: 525 gram gewichtsbesparing, puur in het frame.

cer-1266.jpg

Moderne Geometrie

Wedstrijdparcoursen zijn de afgelopen jaren flink veranderd: Ze worden al maar technischer, steiler en uitdagender. Daar zou je best een beetje bang van kunnen worden, maar wij zagen het vooral als een uitdaging om iets heel bijzonders te maken.We hebben het frame meer reach gegeven, zodat de voorkant van de fiets stabieler wordt. Om de positie van de rijder intact te houden, hebben we een kortere stuurpen gemonteerd. Als bijkomend voordeel stuurt de fiets hierdoor nog sneller. De balhoofdhoek hebben we vervolgens 1,5 graden minder steil gemaakt, zodat de fiets stabieler afdaalt, met name bij hogere snelheden. Nu zul je misschien denken: "Zo'n luie balhoofdhoek maakt een cross country fiets toch veel te loom?" Nee hoor. Onze demper-experts hebben talloze demper-tunes en vork offsets getest, en kwamen erachter dat een voorvork offset van 42mm de beste balans biedt tussen stabiliteit en wendbaarheid. Niet elk voordeel hoeft z'n nadeel te hebben.

Brain 2.0

epic-web-1280x720-gallery-3.jpg

Toen we ruim tien jaar geleden ons Brain systeem introduceerden, zetten we de wereld van veersystemen volledig op zijn kop. Het was, en is, de enige demper die input van de rijder kan onderscheiden van input van het terrein. De demper blijft hierdoor stug over egaal terrein, maar wordt actief zodra je hobbels rijdt. Hiermee kunnen we lockout hendels, extra kabels en afstandsbedieningen achterwege laten. De Brain doet al het denkwerk voor jou, zodat jij je kunt concentreren op de trails die voor je liggen.

Nieuwe Achterbrug

Om de Epic tot de snelste XC mountainbike ter wereld te maken, hebben we de fiets op een rigoureus dieet gezet. Door de draaipunten bij de achteras achterwege te laten, hebben we maar liefst 240 gram gewicht kunnen besparen; de nieuwe achterbrug is 39%(!) lichter dan de vorige generatie. In combinatie met de nieuwe Brain zijn bovendien de demperprestaties een stuk verbeterd.


De juiste framemaat

Bij het kopen van een fiets is het belangrijk dat u de juiste framemaat kiest. Daarom krijgt u bij de aanschaf van uw nieuwe fiets altijd een GRATIS CRM Body Scan. Op deze manier zorgen wij er voor dat u juist op de fiets komt te zitten. Zo beleeft u meer fietsplezier en worden pijntjes in de rug, schouders en polsen voorkomen. Bent u een fietser die alles uit uw fiets, houding en lichaam wilt halen? Dan is onze Retül Fit wat voor u! Hieronder staan  allebei de systemen kort beschreven.


CRM Body Scan

Bij deze fietsmeting meten wij met behulp van laserstralen verschillende punten op uw lichaam. Deze meetgegevens voeren wij in op onze computer. Er wordt dan ook gevraagd naar uw persoonlijke voorkeuren - waar en waarvoor gaat u de fiets gebruiken en aan welke eisen de fiets moet voldoen. Het systeem berekent dan afhankelijk van het type fiets, de gewenste zitpositie en de meetgegevens wat de juiste ergonomische instelling is voor u.


CRM bodyscanning


Koopt u een nieuwe fiets bij ons? Dan valt de CRM Body Scan onder onze service en deze gratis. Anders betaalt u € 35,- voor de meting en afstelling (exclusief onderdelen).


Retül Fit

Bent u een fietser die alles uit uw fiets, houding en lichaam wil halen? Dan is onze Retül Fit zeer geschikt voor u. Het is een programma van ongeveer twee uur waarbij de fietser een complete lichaamsanalyse krijgt en daarmee advies over fietspositionering door een professioneel opgeleide Retül Fit specialist. Dit programma zorgt voor een betere krachtoverbrenging, het optimaliseren van een comfortabele fietspositie en het aanpakken van fiets-gerelateerde blessures door wijzigingen in de fietsafstelling.


Retül Fit


Met het Retül systeem wordt de meting en de afstelling van de fiets nu wetenschappelijk ondersteund door een 3D Motion Capturesysteem. Er worden op cruciale punten op het lichaam markers geplakt die herkend worden door de 3D Motion Capture camera. Met behulp van geavanceerde software kan er nu zeer gedetailleerd gekeken worden naar wijzigingen in de fietspositie.
 
Een volledige Retül Fit kost € 200,- en duurt 2 - 2,5 uur.
Meer informatie over Retült Fit