Wij maken gebruik van cookies en andere verwante technologieën, zodat we uw ervaring op onze site kunnen verbeteren. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akooord met het gebruik van deze technologiën.
  • In prijs verlaagd

Koga E-WorldTraveller-S Rohloff

€ 5.995,00
€ 4.500,00 € 1.495,00 korting
Inclusief belasting

De E-Worldtraveller met sterke Bosch Performance CX motor en oersterke frame maken deze fiets één van de sterkste vakantiefietsen op de markt. De fiets is voorzien van onderhoudsvrije Gates Beltdrive, Brooks zadel, 500wh accu en dikke banden.

Het model wat wij op vooraad hebben is een 56 cm frame, nu slechts voor € 4500,-!

frametype
Fietsmaat
Accu type

Wat zeggen klanten over ons.

Robuust en lichtgewicht super smooth-welded aluminium frame. De kabels zijn geïntegreerd, zodat ze optimaal beschermd zijn tegen weersinvloeden en schade.

KOGA aluminium vaste voorvork met geïntegreerde stuuruitslagbegrenzer en bevestigingspunten voor een lowrider en een extra bidon.

De Bosch Performance Line CX motor heeft een hoog koppel, waardoor je voldoende kracht hebt voor een lange beklimming. De motor is geplaatst in het midden van de fiets voor een ideale gewichtsverdeling.

Eenvoudig afneembare Bosch Li-Ion 500 Wh accu op de onderbuis voor een ideale gewichtsverdeling. Optie voor een Dualbattery Bosch accu op de achterdrager om de actieradius te verdubbelen.

Keuze uit het nieuwe elektronische Rohloff E14 schakelsysteem of een Shimano Deore XT derailleurversnelling.

Uitgerust met het standaard Intuvia display of kies voor het uitgebreide Bosch Nyon display met gps en smartphone functies.

De schijfremmen zorgen voor stabiele remprestaties onder alle weersomstandigheden. Maak je keuze uit een Shimano Deore XT of een Magura MT5 Schijfrem.

Welk versnellingssysteem?


Naaf- of derailleurversnelling

Bij de keuze van het versnellingssysteem is het belangrijk om vooraf een aantal zaken op een rij te zetten. Naast het gebruikersdoeleinde kan ook je technische kennis, de onderhoudsvriendelijkheid of juist het versnellingsbereik een belangrijke rol spelen om voor een bepaald type versnellingssysteem te kiezen. Hieronder vind je de voor- en nadelen van de verschillende versnellingssystemen in ons aanbod.

Derailleurversnelling

Voordelen:

  • Goed toegankelijk voor onderhoud en afstelling
  • Bewezen systeem dat overal te repareren is
  • Laag gewicht

Nadelen:

  • Kwetsbaar door uitstekende derailleurs
  • Vuil- en onderhoudsgevoelig
  • Overlap in versnellingen
  • Het kiezen van de juiste versnelling vergt kennis en ervaring

Rohloff versnellingsnaaf

Voordelen:

  • Hoogwaardig en bewezen concept.
  • 14 mooi gespreide, goed bruikbare versnellingen met een groot bereik.
  • Eén draaishifter waarmee men onder kracht en bij stilstand kan schakelen.
  • Minimaal onderhoud; eens per 5.000km olie verversen.
  • Geschikt voor riemaandrijving.

Nadelen:

  • Vrij hoog gewicht achterwiel.
  • Frame met verstelbare patten of excentrisch bracket nodig.
  • Wiel uitbouwen bij lekke band wat omslachtiger.

Ketting of aandrijfriem?

Gates CenterTrack (CDX)

Door de populariteit van de naafversnellingssystemen en de positieve praktijkervaringen is de vraag naar de aandrijfriem de laatste jaren enorm gestegen.

KOGA Signature kiest voor de Gates CenterTrack riem

Deze riem is een doorontwikkeling van de Original (CDC) riem. De CDX-riem is 4mm breder dan de oude CDC-riem en heeft hierdoor een hogere treksterkte. Bij de CDX wordt modder en sneeuw in twee richtingen langs de tanden van de tandwielen weggeperst. De opstaande middenrand voorkomt het ophopen van vuil. Doordat de riem over de opstaande rand loopt kan deze er niet aflopen en is de riem makkelijker te monteren onderweg. Omdat de CDX tandbladen symmetrisch zijn, kunnen ze gedraaid worden wat de levensduur van het systeem ten goede komt.

Aandrijfriem

Voordelen:

  • Lange levensduur; drie tot vier keer zo lang als een normale ketting
  • Onderhoudsarm en geen smering benodigd
  • Geen rek van de riem
  • Laag gewicht

Nadelen:

  • Specifiek frame met deelbare achtervork benodigd
  • Alleen geschikt voor naafversnelling
  • Er kan een breuk ontstaan als de riem scherp gebogen of gevouwen wordt

Ketting

Voordelen:

  • Eenvoudig op lengte te maken
  • Overal verkrijgbaar

Nadelen:

  • Onderhoudsintensief
  • Onderhevig aan rek
  • Slijtagegevoelig

Velgrem of schijfrem?

Remmen

Het gebruik van schijfremmen heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen in het mountainbike segment, en zelfs in het race segment zorgen ze voor een revolutie. Kwalitatief hoogwaardige schijfremmen vormen een zeer goed alternatief voor een mechanische of hydraulische velgrem. Hierbij de voor- en nadelen van beide typen in een overzicht:

Schijfremmen

Voordelen:

  • Enorme en goed doseerbare remkracht
  • Remblokjes eenvoudig te wisselen
  • Een slinger in de velg is geen beperking
  • Geen slijtage van de velg

Nadelen:

  • Een verbogen schijf is een beperking

Velgremmen

Voordelen:

  • V-brake is eenvoudig zelf te onderhouden
  • Magura is zeer goed doseerbaar met weinig handkracht
  • Eenvoudige remblokwissel bij Magura

Nadelen:

  • Slijtage
  • V-brake is vuil- en onderhoudsgevoelig
  • Met een forse slinger in de velg kan niet doorgereden worden