Wij maken gebruik van cookies en andere verwante technologieën, zodat we uw ervaring op onze site kunnen verbeteren. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akooord met het gebruik van deze technologiën.

Batavus Dinsdag Exclusive

€ 1.399,00
Inclusief belasting

Nog lichter en onderhoudsvriendelijker dan de andere Dinsdag modellen. Voorzien van acht Shimano Alfine versnellingen en hydraulische velgremmen.

Winter voordeel

Kleur
frametype
maat
Merk
Fiets Type Stadsfietsen
Gewicht 15
Samenstellingen Viscose
Samenstellingen Zijde
Samenstellingen Katoen
Stijlen Militair
Color Black
Frame Aluminium
Voorlicht Naafdynamo koplamp met aan/uit knop
Aantal versnellingen 8
Versnelling automatisch Nee
Versnelling locatie Naafversnelling
Versnelling type Alfine 8 speed
Voorrem soort Hydraulische velgrem
Achterrem soort Hydraulische velgrem
Automatische kettingspanner Nee
Type stuurpen Handmatig verstelbaar
Handvatten Leer
Zadel Selle Royal
Zadelpen Vast
Voordrager Nee
Soort Voorvork Vast
Slot AXA ringslot geschikt voor insteekkabel
Ketting Gates drive belt CDX
Gates Belt

Gates beltdrive


Een Gates riemaandrijving of 'Belt Drive' is een duurzaam, stil en onderhoudsvrij aandrijfsysteem voor de fiets.


Een fiets met Belt Drive is een van de grote innovaties aan de fiets van de afgelopen decennia. Als u van fietsen houdt, maar niet van onderhoud, dan is de tandriem-aandrijving perfect  voor u. De Gates Belt Drive vervangt de vette ketting voor een schone, lichtlopende en supersterke carbon tandriem die nauwelijks onderhoud nodig heeft.

Een fiets met tandriem-aandrijving van Gates is schoon, stil en bijzonder duurzaam. De tandriem-aandrijving hoeft niet gesmeerd te worden en loopt altijd soepel. Lekker fietsen, lange tochten maken, op fietsvakantie, naar uw werk op en neer of door de modder ploeteren. Daarna wegzetten en de volgende dag zo weer op uw stille fiets springen en wegrijden... op een fiets met Belt Drive kan dat gewoon!


De voordelen


Schoon
Een conventionele ketting moet gesmeerd worden, maar vermengd met zand kan er een schurende pasta ontstaan, waardoor de ketting extra snel slijt en de roestwerende laag verdwijnt. Een tandriem heeft geen smering nodig en blijft zo mooi schoon en bovendien kan deze niet roesten. Modder en sneeuw wordt tussen de tanden van de speciaal opengewerkte tandwielen door geperst. Een fiets met tandriem heeft geen ontsierende en zware kettingkast nodig.

Duurzaam
Tijdens duurzaamheidstest werd aangetoond dat de tandriem een 2 tot 3 keer zo lange levensduur heeft als de meest duurzame conventionele ketting.

Efficiënt
De soepele carbon draden, de speciaal afgestemde steek van de tanden en het uitgekiende tandprofiel maken de riem net zo efficiënt als een standaard ketting. Onafhankelijke tests hebben aangetoond dat de Gates Carbon Drive™ een even hoge vermogensoverdracht heeft als een nieuwe standaard rollenketting. Het rendement van een conventionele ketting kan snel verminderen door vuil en slijtage. In tegenstelling tot de ketting treedt bij de tandriem in de loop der tijd geen vervorming en nauwelijks slijtage op en daarmee ook géén rendementsverlies. Over de gehele levensduur is de tandriem dus efficiënter dan de conventionele fietsketting.

Gates beltdrive

Onderhoudsvriendelijk
Een tandriem hoeft niet gesmeerd te worden en dus hoeft u ook nooit meer in de weer met ontvettingsmiddeltjes, borstels en poetsdoeken. Zo af en toe het grove vuil met de tuinspuit wegspoelen is voldoende. Als u de fiets een beurt geeft en het frame met siliconenspray behandelt, dan kunt u de tandriem hier ook gerust eens mee inspuiten om hem extra vuilafstotend te maken.

Stil
Geen zanderig gekraak van metaal op metaal, gerammel of andere geluiden.

Lichtgewicht
Een reguliere fietsketting weegt ca. 300 gram. De tandriem heeft, afhankelijk van de lengte, een gewicht van slechts 70 tot 80 gram. Inclusief voor- en achtertandwiel weegt de tandriem-aandrijving 300 gram. Daarnaast wordt het gewicht van een kettingkast uitgespaard. Met name vakantiefietsers hebben voordeel van het lagere gewicht van de tandriem, want zij hoeven op hun lange tochten geen zware reserveketting en kettingpons meer mee te nemen. Een reserveriem en een inbussleutel zijn voldoende voor het geval de riem breekt.