Wij maken gebruik van cookies en andere verwante technologieën, zodat we uw ervaring op onze site kunnen verbeteren. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akooord met het gebruik van deze technologiën.

RIESE & MULLER SUPERCHARGER 2 GT ROHLOFF

€ 7.349,00
Inclusief belasting
Hoe ver uw doel ook is, de Supercharger2 brengt u waar u heen wilt. Of u nu dagelijks pendelt waarbij u de accu slechts af en toe oplaadt, lange tochten of spontane extra rondjes maakt: de Supercharger zorgt voor de grootst mogelijke vrijheid.
Fietsmaat
Kleur
Display
Chip
Voordrager

Wat zeggen klanten over ons.

Merk
Standaard Pletscher Comp 40 Flex
Fiets Type Elektrische fietsen
Voorlicht Supernova M99 Mini Pro-25
Achterlicht Supernova M99, integrated brake light
Handvatten Ergon GA20 black; Ergon GP30-L
Zadel Selle Royal New Lookin Moderate Male; Selle Royal Nuvola
Zadelpen Cane Creek Thudbuster ST
Slot ABUS Bordo Plus
Display Bosch Intuvia; Bosch Kiox
Stuur Humpert ergotec ErgoXXL, 31,8 mm; Satori R&M Custom, 25,4mm, Alu
Velgen Rodi Tryp35, 27,5"
Crankstel FSA/Riese & Müller, 170 mm
Bel Billy
Spatborden SKS A65R
Stuurpen Humpert ergotec Barracuda Evo, 90 mm, 20°; Satori R&M Custom, cable integration, adjustable angle, Alu
Pedalen VP-538; VP-658, oversized spindle
Remmen Magura MT4, disc brake; Magura MT5, disc brake
Ketting Gates drive belt CDX
ACCU Bosch PowerTube 500 Vertical, 36 V, 13,4 Ah/500Wh ( 2x )
Kettingbescherming Riemenschutzring
Bagagedrager Riese & Müller
Balhoofd Acros AZX-221, block lock; Acros IntegrationX AZX-221, block lock
Zadelklem Kalloy SC-201, 40,0 mm
Buitenbanden Schwalbe Super Moto-X 62-584 Reflex; Schwalbe Rock Razor 60-584
Binnenbanden Schwalbe AV21
Achterwielnaaf Rohloff Speedhub E14, 14-speed, 36H
Voorblad 55T, for Gates drive belt CDX
Schakelhendel Rohloff E14 electronic shifter
Strap Bibia
Tandwiel 19T, for Gates drive belt CDX
Motor Performance Line CX (Gen4)
Geveerde voorvork Suntour Aion, Air, tapered, 100mm
Framehoogte [cm] 46 cm; 49 cm; 53 cm
Bevat kleur Geel, grijs

Bosch eBike Systems


Bosch e-Bike Systemen

Het Bosch ondersteuningsysteem is het bekendste elektrische ondersteuningsysteem wat er op de markt is. Het wordt al jaren lang gebruikt door bijna alle bekende A-merken fietsen. De Bosch motor zit altijd in het midden waardoor deze zeer stabiel en natuurlijk ondersteunt. De Boschmotor ondersteunt op basis van krachtssensoren, de motor begint met ondersteunen zodra op de pedalen wordt gedrukt. Ook voelt de motor hoe hard u op de pedalen drukt, hoe harder u drukt hoe meer de motor ondersteunt. Hierdoor voelt de motor zo natuurlijk aan.

Inmiddels zit de 3e gerantie Bosch motoren op de fietsen, met het Bosch ondersteuningssysteem bent u verzekerd van een goede betrouwbaarheid. Bekende merken die o.a. gebruikmaken van het Bosch systeem zijn; Gazelle, Koga, Cube, Batavus, Sparta, Riese & Muller en Flyer. De nieuwe Bosch Active motoren zijn bovendien helemaal stil!

Bosch werkt met 3 lijnen motoren, deze staan hieronder beschreven


Active Line & Active Line Plus 

De Active Line (40Nm) en Active Line+ (50Nm) zijn gericht op comfort. Deze Bosch motoren zijn minder direct in hun kracht afgifte waardoor ze soepeler aanvoelen dan de Performance Line motoren. Dit maakt hem perfect voor de recreatieve fietser die op zoek is naar een voldoende krachtige motor maar zonder dat het echt té sportief wordt. De Active Line motoren zijn eenvoudig te herkennen aan hun grijze kleur. Voor het normale gebruik in Nederland is de Bosch Active motor meer dan voldoende en ondersteunt deze krachtig en toch rustig.

In het kort:

    • Centrale motor voorzien op comfort
    • Maximale ondersteuning tot 25km/h
    • Stille en lichte motor (slechts 2,9kg en 3,2kg)
    • Klein design (25% kleiner dan zijn voorganger Active Line)
    • 3 sensoren concept (1000 metingen per seconde) zorgt voor harmonische vermogensafgifte
    • Batterijen op bagagedrager, op het frame of in het frame (PowerTube)
    • Displays Purion, Kiox, Intuvia, Nyon*, Cobi*
    • 250% maximale aandrijving Active Line, 270% voor Active Line Plus
    • Bekroond design (Red Dot Award)


Performance Line

De Performance Line is gericht op meer sportiviteit en is daarom nog krachtiger dan de Active Line motoren. Hij wordt gemonteerd in tour- trekking elektrische fietsen of sportievere cruiser e-bikes. De Performance Line komt in 2 versies: Bosch Performance Cruise 25km/h en Bosch Performance Speed 45km/h.

In het kort:

  • Centrale motor voorzien op sportiviteit en snelheid
  • Maximale ondersteuning tot 25km/h (Cruise) en 45km/h (Speedpedelec)
  • Batterijen op bagagedrager, op het frame of in het frame (PowerTube)
  • Displays Purion, Kiox, Intuvia, Nyon*, Cobi*
  • 275% maximale aandrijving
  • Maximaal draaimoment 63Nm
  • 3 sensoren technologie met 1000 metingen per seconde voor perfect samenspel tussen bestuurder en eBike

Sportievere e-Bikes of e-Bikes met wat meer pit zijn uitgerust met de Performance Line motoren. Enkel de puur comfort elektrische fietsen zijn met de Active Line of Active Line Plus motoren. De extra sportieve modellen zijn met Bosch Performance CX motoren.


Performance CX Line

De Performance Line CX is de aandrijving voor ambitieuze sporters en veeleisende e-Bikers. Hij wordt gemonteerd in sportieve elektrische fietsen zoals eMTB’s, trekking e-bikes en sport touring elektrische fietsen. Ook voor de vakantiefietser die met bepakking de bergen wil trotseren is dit de idealen motor.

In het kort:

  • Centrale motor met extra vermogen (+75Nm maximaal draaimoment)
  • Maximale ondersteuning tot 25km/h (Cruise) en 45km/h (Speedpedelec)
  • Batterijen 400Wh & 500Wh op bagagedrager of op het frame of in het frame (PowerTube)
  • Displays Purion, Kiox, Intuvia, Nyon*, Cobi*
  • 300% maximale aandrijving

 *Optioneel aan te schaffen als upgrade of accessoires keuze

Gates Belt

Gates beltdrive


Een Gates riemaandrijving of 'Belt Drive' is een duurzaam, stil en onderhoudsvrij aandrijfsysteem voor de fiets.


Een fiets met Belt Drive is een van de grote innovaties aan de fiets van de afgelopen decennia. Als u van fietsen houdt, maar niet van onderhoud, dan is de tandriem-aandrijving perfect  voor u. De Gates Belt Drive vervangt de vette ketting voor een schone, lichtlopende en supersterke carbon tandriem die nauwelijks onderhoud nodig heeft.

Een fiets met tandriem-aandrijving van Gates is schoon, stil en bijzonder duurzaam. De tandriem-aandrijving hoeft niet gesmeerd te worden en loopt altijd soepel. Lekker fietsen, lange tochten maken, op fietsvakantie, naar uw werk op en neer of door de modder ploeteren. Daarna wegzetten en de volgende dag zo weer op uw stille fiets springen en wegrijden... op een fiets met Belt Drive kan dat gewoon!


De voordelen


Schoon
Een conventionele ketting moet gesmeerd worden, maar vermengd met zand kan er een schurende pasta ontstaan, waardoor de ketting extra snel slijt en de roestwerende laag verdwijnt. Een tandriem heeft geen smering nodig en blijft zo mooi schoon en bovendien kan deze niet roesten. Modder en sneeuw wordt tussen de tanden van de speciaal opengewerkte tandwielen door geperst. Een fiets met tandriem heeft geen ontsierende en zware kettingkast nodig.

Duurzaam
Tijdens duurzaamheidstest werd aangetoond dat de tandriem een 2 tot 3 keer zo lange levensduur heeft als de meest duurzame conventionele ketting.

Efficiënt
De soepele carbon draden, de speciaal afgestemde steek van de tanden en het uitgekiende tandprofiel maken de riem net zo efficiënt als een standaard ketting. Onafhankelijke tests hebben aangetoond dat de Gates Carbon Drive™ een even hoge vermogensoverdracht heeft als een nieuwe standaard rollenketting. Het rendement van een conventionele ketting kan snel verminderen door vuil en slijtage. In tegenstelling tot de ketting treedt bij de tandriem in de loop der tijd geen vervorming en nauwelijks slijtage op en daarmee ook géén rendementsverlies. Over de gehele levensduur is de tandriem dus efficiënter dan de conventionele fietsketting.

Gates beltdrive

Onderhoudsvriendelijk
Een tandriem hoeft niet gesmeerd te worden en dus hoeft u ook nooit meer in de weer met ontvettingsmiddeltjes, borstels en poetsdoeken. Zo af en toe het grove vuil met de tuinspuit wegspoelen is voldoende. Als u de fiets een beurt geeft en het frame met siliconenspray behandelt, dan kunt u de tandriem hier ook gerust eens mee inspuiten om hem extra vuilafstotend te maken.

Stil
Geen zanderig gekraak van metaal op metaal, gerammel of andere geluiden.

Lichtgewicht
Een reguliere fietsketting weegt ca. 300 gram. De tandriem heeft, afhankelijk van de lengte, een gewicht van slechts 70 tot 80 gram. Inclusief voor- en achtertandwiel weegt de tandriem-aandrijving 300 gram. Daarnaast wordt het gewicht van een kettingkast uitgespaard. Met name vakantiefietsers hebben voordeel van het lagere gewicht van de tandriem, want zij hoeven op hun lange tochten geen zware reserveketting en kettingpons meer mee te nemen. Een reserveriem en een inbussleutel zijn voldoende voor het geval de riem breekt.



De nieuwe Supercharger


De nieuwe Riese & Muller Supercharger is een echte krachtpatser als het gaat om design, comfort, stabiliteit en actieradius. Er zijn standaard twee 500Wh PowerTube-accu's van Bosch in het zeer sportieve, tweekleurige frame geïntegreerd. Daarmee wordt een nieuwe, krachtige E-Bike-esthetiek gecreëerd. De Supercharger is beschikbaar in de kleuren electric blue metallic en urban silver metallic.


Extreem veel stabiliteit

De Supercharger blinkt uit in comfort en stabiliteit. Door het sterke frame en de brede Supermoto banden ligt de fiets als een huis op de weg. Ook in extreme omstandigheden en op hoge snelheid is deze fiets zeer stabiel. Met de krachtige Bosch middenmotor is de aandrijving zeer direct en bij de High Speed uitvoering ondersteunt deze motor tot 45 kmh. De Supercharger is ook verkrijgbaar met de nieuwste elektronische Rohloff schakeling, ideaal voor degene die in de bergen wil fietsen.

Dual Battery

De Supercharger is voorzien van de van Bosch DualBattery. Dit maakt de Supercharger ongeëvenaard qua actieradius en hoogtemeters - natuurlijk met hetzelfde unieke rijgevoel. Zo rijdt u bij lange ritten niet alleen twee keer zo ver, maar hoeft u zich bij het dagelijks gebruik niet meer te bekommeren om uw actieradius. De accu's worden tijdens het rijden afwisselend aangesproken. Het systeem registreert daarbij automatisch wat de laadtoestand is en schakelt bij een ladingsverschil van vijf procent zelfstandig tussen de accu's. Dit zorgt voor een gelijkmatige ontlading van beide componenten, hetgeen de levensduur aanzienlijk verlengt.  

Wij hebben de Supercharger als testmodel staan, kom langs voor een proefrit!