Wij maken gebruik van cookies en andere verwante technologieën, zodat we uw ervaring op onze site kunnen verbeteren. Door gebruik te maken van deze site, gaat u akooord met het gebruik van deze technologiën.
Specialized Venge

Nieuw | Specialized Venge


De nieuwe Venge - In de zeven jaar sinds we de Venge voor het eerst introduceerden, hebben we bewezen dat ‘aero’ inderdaad ‘everything’ is. Met de Venge vertaalden we de theorie in de praktijk, en hebben we onomstotelijk bewezen dat er geen betere manier is om jou nog sneller te maken dan te focussen op aerodynamica. En nu is er een nieuwe vorm van snelheid. Maak kennis met de geheel nieuwe Venge.


 ROAD-1943-Feature1-1-290x309.jpg   


De nieuwe vorm van snelheid.

We zijn niet tevreden met een tweede plaats. Waarom denk je dat we onze eigen Win Tunnel hebben en de woorden "Aero is everything" bijna heilig zijn voor ons? We leven en ademen aero, maar met de nieuwe Venge zijn we nog verder gegaan. Het frame is lichter dan een Tarmac SL5 Disc, aerodynamischer dan de Venge ViAS, en laat zich messcherp sturen dankzij het Rider-First Engineered ™-ontwerp - het is alles wat een aero-fiets zou moeten zijn, en is sneller dan je ooit voor mogelijk had gehouden.


Rider-First Engineered™

Net als het Tarmac is de Venge voorzien van een Rider-First Engineered ™-ontwerp, waarbij elk frame voldoet aan de perfecte rijeigenschappen en stijfheidswaardes die wij voor ogen hebben. Dit ontwerp zorgt ervoor dat elk frame vlekkeloos presteert, ongeacht de framemaat. We weten dit te bereiken door een combinatie van uitgebreide data-acquisitie, deskundige feedback van professionele renners en een absurd nauwgezette benadering van carbonconstructie. Maar dat merk je tijdens het rijden eigen niets van - het voelt gewoon als de perfecte fiets.


Een geïntegreerde cockpit

De nieuwe Venge beschikt over een modulaire cockpit die niet alleen aerodynamischer, aanzienlijk lichter en stijver is, maar ook gemakkelijk is af te stellen op je persoonlijke voorkeuren. Onze professionele teams vroegen alleen om iets stijfs - dat was geen verrassing - maar we konden het niet laten om de verwachtingen te overtreffen. We hebben zelfs rekening gehouden met reizen, dus de nieuwe cockpit kan gemakkelijk worden gedemonteerd voor vervoer in een fietskoffer of -tas.


FREEFOIL SHAPE LIBRARY

The Venge's aero shape wasn't conceived in our Win Tunnel—it started with code and ended in the tunnel after countless iterations.


Een nieuwe aanpak

We hebben onze eigen optimalisatiesoftware geschreven, waarbij we de computer duizenden buisvormen lieten produceren en deze vervolgens analyseerden op basis van aerodynamica, frontaal oppervlakte en stijfheid. Dit proces resulteerde in een verzameling vormen die we de FreeFoil Shape Library noemen: De bouwstenen van de nieuwe Venge.


Niet alle aero-vormen zijn gelijk

Het ontwerpen van de Venge kwam letterlijk neer op millimeter-werk. De aerodynamische buizen van de Venge zijn zeer minutieus gevormd op basis van aerodynamica, gewicht en rijeigenschappen. Het is een mooie balans, en deze vergaande optimalisatie creëert rijeigenschappen die perfect op elkaar zijn afgestemd- zelfs de allerkleinste verandering zou het hele ontwerp uit balans brengen.

      


Stijf en Aero

De balhoofdbuis en de voorvork - twee van de belangrijkste gebieden op het gebied van stijfheid én aerodynamica. Het een moet ten koste gaan van het ander, toch? Nee, hoor. Met de perfecte vormen uit onze FreeFoil Library en enkele complexe Rider-First Engineered™ -technieken, zijn zowel de balhoofdbuis als de voorvork van de Venge zo aerodynamisch mogelijk, zonder dat dit ten koste gaat van de messcherpe stuureigenschappen waar onze Rider-First Engineered™ fietsen om bekend staan.


Een betere onderbuis

Aerodynamischer én lichter - dat is waar de nieuwe Venge om draait. In vergelijking met andere delen van de fiets, heeft de onderbuis relatief weinig invloed op aerodynamica. Het onderdeel is echter wel enorm belangrijk wat betreft stijfheid en gewicht. Daarom hebben we gekozen voor de lichtste en stijfste vorm uit onze FreeFoil Library – uiteraard zonder de aerodynamica negatief te beïnvloeden.


Meer comfort

We hebben de snelste vormen met het kleinste oppervlakte uit onze FreeFoil Library gekozen, en vervolgens via slim gebruik van carbon enige laterale flexibiliteit ingebouwd voor extra comfort. De zadelbuis en de zadelpen zijn beiden uitermate belangrijk voor de aerodynamica en rijeigenschappen. En hoewel het gemakkelijker is om het ene voordeel op te offeren om het andere te bereiken, kiezen we eigenlijk nooit voor de gemakkelijke weg.


Een snellere achterkant

Meer efficiëntie en meer comfort hoeven elkaar niet langer uit te sluiten. Al onze racefietsfietsen hebben een verlaagde achterbrug, en dit doet wonderen voor de aerodynamica. Een lagere achterbrug zorgt niet alleen voor minder luchtweerstand, maar creëert ook meer comfort aan de achterzijde. Win-win.


#aeroiseverything

Of je nu op KOMs jaagt, voor de overwinning sprint of gewoon sneller wilt gaan, de acht seconden tijdwinst ten opzichte van de Venge ViAS helpen je dromen werkelijkheid te maken.


RIDER-FIRST ENGINEERED™

A decade of data acquisition, thousands of prototype frames through our Test Lab, and real-world validation from the best professional race teams in the world have led to bikes with stiffness where it counts. And all this has led the Venge to a ride that can be most simply described as "sublime."


Elke maat precies zoals het moet zijn

Elke framemaat gebruikt een uniek lay-upschema, ontwerp en materialen. Hiermee kunnen we voor elke maat precies de prestatiedoelen behalen die wij voor ogen hebben. En hoewel je deze veranderingen niet altijd kunt zien, ervaar je tijdens elke rit de ongekende responsiviteit en het ongeëvenaarde comfort.


       ROAD-1943-Split-Inegration-720x810.jpg


Balhoofdbuis en voorvork.

De balhoofdbuis en voorvork zijn belangrijke onderdelen van het Rider First Engineered™-systeem, omdat de stijfheid aan de voorkant in grote maten de rijeigenschappen bepaald. Te stijf bij een klein frame en de fiets voelt schokkerig aan. Niet stijf genoeg bij een grote framemaat en de fiets stuurt als een natte krant. Onze Rider-First benadering is gericht op totale optimalisatie voor elke framegrootte, dus je mag perfecte stuureigenschappen verwachten, ongeacht je framemaat.


Krachtoverbrenging

Wat is er nou mooier dan een keer flink aanzetten op een perfect getunede racefiets? Daarom hebben we de nieuwe Venge een nog betere stijfheid-gewichtsverhouding meegegeven dan de Venge ViAS. Bij een framemaat 56 cm kun je rekenen op een toename van de stijfheid-gewichtsverhouding van bijna 12%. Bij een framemaat 61 cm kun je zelfs rekenen op 18%. Al met al is de structurele efficiëntie van de Venge zo veel verbeterd, dat je al vanaf de eerste trap de verbeteringen zult merken – tijdens het aanzetten, tijdens het sturen, tijdens het klimmen en tijdens het dalen.


Comfortabele zadelpen

Hobbels, kuilen, scheuren in de weg – ze vreten allemaal langzaam maar zeker kostbare energie. Gelukkig biedt de zadelpen van de nieuwe Venge bijna 40% meer comfort dan de ViAS. Uiteraard kun je dankzij de Rider-First Engineered ™-aanpak bij elke framemaat rekenen op de perfecte hoeveelheid flexibiliteit.


INTEGRATIE IS AERO

De S-Works Aerofly II is voortgekomen uit onze FreeFoil Shape Library, en in combinatie met de verlaagde stuurklem van de nieuwe stuurpen konden we de snelste racefiets-cockpit ter wereld ontwerpen. De kabels zijn verborgen onder de stuurpen en worden door het stuur afgeschermd voor de wind. De spacers verzekeren op hun beurt een naadloze overgang van de balhoofdbuis naar de stuurpen. En dankzij de innige samenwerking met onze profteams - en niet te vergeten een bepaalde wereldkampioen - is de Venge-cockpit speciaal ontworpen om stijver te zijn dan welke andere cockpit ook. En ja, ook de spacers zijn geoptimaliseerd voor aerodynamica.